Wil je ook werken bij Raster? Op deze pagina vind je de openstaande vacatures.

Wil je meer informatie over onze organisatie, over het werken bij Raster? Kijk dan vooral verder op deze site.

We hebben op dit moment meerdere vacatures bij Sam&ko, kijk op de website voor meer informatie hierover.

 

HOOFD FINANCIËLE ADMINISTRATIE

 

Als financieel deskundige werk je graag aan overzichten, analyses en rapportages waar leidinggevenden en management op kunnen vertrouwen. Je ondersteunt wat Raster doet: ‘Samen werken aan sterkere buurten’. Jij maakt, samen met de vijf medewerkers die je aanstuurt, écht het verschil met een flexibele, proactieve en verantwoordelijke houding en nauwkeurige werkwijze. Jullie stellen collega’s in de buurten, maar ook leidinggevenden en management van Raster, in staat optimaal hun werk te doen. En daar profiteert de hele Deventer’ samenleving van mee.                

Over Raster

Raster werkt aan een leefbare samenleving met sterke buurten waar bewoners zoveel mogelijk invloed op en zeggenschap en eigenaarschap over hebben. Dat doen we vanuit zowel Raster Welzijn als Sam&ko Kinderopvang gepassioneerd en verspreid over ruim 25 locaties. Je komt ons in heel Deventer tegen. Vanuit ons bedrijfsbureau hebben wij de ambitie om de primaire processen van Raster Welzijn en Sam&ko optimaal te ondersteunen. Wil je bijdragen aan het realiseren van deze ambitie?

Voor ons bedrijfsbureau zijn wij op zoek naar een:

Hoofd Financiële Administratie

32 uur per week

Als hoofd Financiële Administratie ben je verantwoordelijk voor het voeren van de gehele financiële administratie van de verschillende onderdelen van Raster (waaronder projecten- en salarisadministratie).

Je zorgt ervoor dat de organisatie inzicht heeft in de financiële positie. Je verzorgt financiële maand- en kwartaalrapportages en zorgt voor het opstellen van de begroting en jaarrekening. Je voorziet de directie en het management van relevante rapportages en je analyseert de resultaten. Je zorgt dat de rapportages inzichtelijk en toegankelijk zijn, bent aanspreekpunt voor leidinggevenden bij vragen en adviseert over financiële vraagstukken.

Je bent verantwoordelijk voor een juiste, betrouwbare en inzichtelijke administratie. Je voert evaluaties uit met betrekking tot de administratie en voert controle op de juistheid, betrouwbaarheid en volledigheid. Je zorgt voor de interne controle.

Binnen de Financiële Administratie stuur je vijf medewerkers aan: vier allround financieel administratief medewerkers en één medewerker salarisadministratie. Jij zorgt ervoor dat zij goed toegerust zijn voor hun werk en begeleidt hen hierin. Jij regelt dat de werkzaamheden efficiënt en effectief worden uitgevoerd en verbetert waar nodig processen, in overleg met de manager Bedrijfsvoering.

De Financiële Administratie is onderdeel van het bedrijfsbureau van Raster. Deze bestaat, naast de Financiële Administratie, uit HR, de Facilitaire Dienst & ICT en Communicatie. Hiërarchisch ressorteer je onder de manager Bedrijfsvoering.

Het profiel

Jouw eigenschappen:

  • Afgeronde HBO-opleiding in de financiële richting (bijv. HEAO/SPD)
  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring
  • Ervaring met geautomatiseerde financiële administraties
  • Kennis van en ervaring met AFAS Profit in combinatie met Excel is een grote pré
  • Zo mogelijk: kennis van en ervaring met ProActive, Flexkids en Aysist
  • Kennis van financieel-administratieve processen
  • Kennis van relevante wet- en regelgeving
  • Je werkt nauwkeurig en gestructureerd
  • Je bent analytisch ingesteld, oplossingsgericht en toont initiatief

Het aanbod

De functie is ingeschaald volgens de CAO Sociaal Werk, schaal 9, met een maximum salaris van € 3.988,- per maand bij 36 uur per week. De CAO Sociaal Werk kent in aanvulling hierop een individueel keuzebudget van 19% van het salaris en een loopbaanbudget.

We bieden een mooie functie binnen een ondernemende, betrokken Deventer organisatie met goede ontwikkel- en opleidingsmogelijkheden. De functie wordt in eerste instantie aangegaan voor de duur van een jaar.

Informatie en solliciteren

Heb je interesse? Mail je brief en CV uiterlijk 8 februari naar Andalucy Broekman, HR medewerker, via [email protected]. De eerste gesprekken vinden plaats op donderdag 14 februari. Vragen over de vacature? Mail je vraag naar Andalucy. Zij zorgt ervoor dat er contact met je wordt opgenomen om je vragen te beantwoorden.

Teammanager Welzijn

Als teammanager draag je met jouw team bij aan wat Raster doet: ‘Samen werken aan sterkere buurten’. Jij maakt, samen met de twintig medewerkers die je aanstuurt, écht het verschil met een flexibele, proactieve en sociaal ondernemende houding. Je bent een netwerker en verbinder, zowel intern als extern en stelt jouw medewerkers in de buurten in staat optimaal hun werk te doen. En daar profiteert de hele Deventer’ samenleving van mee.                

 

Over Raster Raster werkt aan een leefbare samenleving met sterke buurten waar bewoners zoveel mogelijk invloed op en zeggenschap en eigenaarschap over hebben. Dat doen we vanuit zowel Raster Welzijn als Sam&ko Kinderopvang gepassioneerd en verspreid over ruim 25 locaties. Je komt ons in heel Deventer tegen. Vanuit ons bedrijfsbureau hebben wij de ambitie om de primaire processen van Raster Welzijn en Sam&ko optimaal te ondersteunen. Wil je bijdragen aan het realiseren van deze ambitie?

Raster is op zoek naar een

 

Teammanager Welzijn

28 uur per week

 

Samen met de divisiemanager en twee collega-teammanagers vorm je het managementteam Welzijn. Je geeft leiding aan een team van professionals en draagt zorg voor de realisatie van de werkzaamheden. Je bent verantwoordelijk voor het waarborgen van de dienstverlening op korte en lange termijn en onderhoudt hiervoor contacten met huidige en toekomstige opdrachtgevers. Daarnaast stimuleer je de integrale aanpak in een aantal Deventer wijken waarin intern (met divisie kinderopvang en de sociale teams) en extern met bijvoorbeeld de wijkmanagers analyses worden gemaakt en activiteiten worden opgepakt. Je bent medeverantwoordelijk voor de ontwikkeling van en samenwerking binnen de divisie en ressorteert hiërarchisch onder de divisiemanager.

Het accent van de werkzaamheden ligt voor de komende periode op de volgende aspecten:

  • Transformatie welzijn; Je signaleert relevante ontwikkelingen en levert een actieve bijdrage aan de ontwikkeling van de rol van welzijn binnen ons werkveld.
  • Medewerkers aangestuurd. Medewerkers staan op één en je zorgt voor ontwikkeling van talenten en onderlinge inspiratie.
  • Werkplan 2019 verder uitgewerkt en uitgevoerd: Je vertaalt het beleid naar projecten, teamplannen en individuele plannen en realiseert deze.
  • Bedrijfsvoering gerealiseerd. Je denkt mee over de doorontwikkeling van de Planning&Control van onze activiteiten en brengt dit tot uitvoer.
  • Netwerk. Je zorgt voor soepel lopende contacten met meerdere partijen binnen de gemeente Deventer op het gebied van het sociaal domein en je hebt een signalerende en adviserende rol naar alle betrokken organisaties.

            Je toont ondernemerschap en dat blijkt uit inspelen op actualiteit en dynamiek in wijken en   de bredere omgeving in het sociaal domein

Het profiel

  • Een relevante opleiding op HBO werk- en denkniveau.
  • Kennis van de sector Welzijn
  • Kennis en ervaring in het leidinggeven aan professionals.
  • Creatief, gericht op samenwerken en besluitvaardig, doelgericht en overtuigend
  • Ondernemend, verbindend en communicatief sterk
  • Enthousiaste netwerker en verbinder met gevoel voor bestuurlijke- politieke verhoudingen en belangenverschillen

Het aanbod

Je krijgt de mogelijkheid om in gezamenlijkheid Raster in brede zin verder te ontwikkelen. De functie is ingeschaald volgens de CAO Sociaal Werk, schaal 10, met een maximum salaris van € 4.420,- per maand bij 36 uur per week. De CAO Sociaal Werk kent in aanvulling hierop een individueel keuzebudget van ruim 18% van het salaris.

We bieden een mooie functie binnen een ondernemende Deventer organisatie met betrokken en bevlogen medewerkers. Er is en zal voor de toekomst nog meer ruimte komen voor ondernemerschap, eigen initiatief en verantwoordelijkheid. De functie wordt in eerste instantie aangegaan tot eind 2019 met de mogelijkheid tot verlenging.

Informatie en solliciteren

Heb je interesse? Mail je brief en CV dan voor 31 januari 2019 naar Andalucy Broekman, medewerker HR. via [email protected]

Vragen over de vacature? Mail je vraag naar Andalucy. Zij zorgt ervoor dat er contact met je wordt opgenomen om je vragen te beantwoorden.